Comunicat de premsa Automobile Talks

By in

Èxit de públic i propostes a la més important cita anual de l’automoció a Barcelona, “Automobile Talks”, organitzada per Fecavem

L’automoció reivindica el seu paper en la mobilitat present i futura
El President de Fecavem, Jaume Roura, llança un missatge de confiança als usuaris de vehicles, amb la voluntat d’eliminar els dubtes generats al seu entorn i el seu ús.

Barcelona, 9 d’octubre de 2019. Sota el lema “Present i futur de l’Automòbil. Les veritats de l’Automoció, avui”, Automobile Talks ha reunit a més de 600 professionals per parlar del present i futur de l’automòbil. Aquest esdeveniment organitzat per Fecavem, compta amb les aliances de Foment del Treball Nacional, Cambra de Comerç de Barcelona, els fabricants d’automòbils, ANFAC; els distribuïdors, FACONAUTO; els tallers de reparació, FECATRA; el Club Automoció ESADE, Gestors administratius, COGAC i el Saló Internacional de l’Automòbil de Fira de Barcelona.

En la seva intervenció, el President de Fecavem Jaume Roura ha llançat un missatge tranquil·litzador i de confiança als usuaris de vehicles, donant respostes a qüestions clau.  “El motor de combustió té vida per anys” ha assegurat. “Ara més que mai, l’usuari té un ampli ventall d’opcions de motor i, en funció de les seves necessitats de mobilitat, podrà decidir-se per una o altra. I qui vulgui comprar un dièsel, pot fer-ho sense dubtar-ho”. Els motors dièsel més recents superen exigents proves de control d’emissions, disposen de l’etiqueta de la Direcció de Trànsit, el que assegura una vida garantida per anys.

“Al llarg de la seva història, l’automoció, el cotxe, la moto i el vehicle comercial han estat expressió de llibertat i també de servei, en tots els seus àmbits. I la voluntat dels que estem en el sector de l’automoció és que així continuï” ha afirmat Jaume Roura.

El sector reafirma la seva voluntat de col·laborar amb les Administracions i en el seu compromís en la protecció del medi ambient, en la seguretat viària i en garantir una mobilitat assequible i oberta als ciutadans. “Impulsar la renovació del parc antic, és necessari i imprescindible per a tots”, confirma Roura.

L’automoció en el seu conjunt és un sector estratègic pel país perquè aporta un 12% del PIB, dos milions de llocs de treball vinculats, per ser el 19% del total de les exportacions espanyoles. A més España és el segon major fabricant automòbils europeu amb 18 plantes de fabricació en el nostre territori i al seu entorn hi ha prop de 1000 empreses de components i equipaments. I dins d’aquest marc general, Catalunya és la Comunitat amb major volum de negoci, ocupa 145.000 persones directament i indirectament i representa el 23,2% de les exportacions.

Amb les seves paraules, Jaume Roura reclama “més respecte pel sector” i pronostica que “l’automoció té futur, sense cap mena de dubtes”.

Automobile Talks compta amb la col·laboració de Fabricants, ANFAC; Distribuïdors, FACONAUTO; Tallers, FECATRA; Club Automoció ESADE i Gestors administratius, COGAC.

La Patronal Catalana de l’Automoció FECAVEM (Federació Catalana de Venedors de Vehicles a Motor) és l’Associació d’empresaris de la venda de vehicles de Catalunya. Aquest organisme interprovincial compta amb el Gremi del Motor de Barcelona, CORVE de Girona, ASTAVE de Tarragona i Automoció de Lleida. Fecavem coordina, representa, gestiona, fomenta i defensa els interessos generals i comuns de l’empresariat del motor.

El Gremi del Motor de Barcelona i Província, nascut l’any 1957, és una associació patronal que actualment té un total de 1.030 agremiats i col·laboradors, que representen 1.100 punts de venda, agrupats com a distribuïdors de Marca d’Automòbils, Motocicletes i Vehicles Industrials, Agents Oficials i Compravendes. L’entitat defensa els interessos col·lectius i particulars dels seus agremiats.

Per a més informació:

Gabinet de Comunicació Filloy Consultors: Tel. 93 419 19 86 · press@filloy.com